انتخابات

امید مافی/ ۱-وقتی در اوانِ برنایی آمد پایتخت، هنوز طعم شب‌های شهر هزار چهره را نچشیده بود و نمی‌دانست برخی نوازش‌ها از سر شفقت نیست.

مهدی قایدی؛ خیلی خوب، خیلی مجذوب/ آدرس آشیانه آبی در جیب ساحر چموش؟

 او همان روزها که بندر را رها کرد و آمد تهران، از اینکه دیگر نمی‌توانست مزه دلربای قلیه ماهی مادرش را بچشد غمگین بود.غمباد گرفته بود پسرک وقتی به دست‌های پینه بسته پدرش فکر کرده بود. اما خیلی زود خودش را یافت و با دریبل‌های سحرانگیزش عقل از سر تیفوسی‌ها پراند!

۲-پسر جنوب از سبیل‌های قطور و ساق‌های سترگ سیم خاردارها هرگز نهراسید و با جامه آبی برای یک لقمه نان و شیشلیک، قصرهای بسیاری را ویران کرد. شعبده باز ناآرام در گذر زمان به برگ برنده کارزارهای برزخی بدل شد.همو که پس از هر نمایش، ابرهای ناشناس را با خود به خانه‌اش می‌برد و بی آنکه کابوس ‌ها را در ته و توهای ذهنش ردیف کند، خودش را در آغوش می کشید!

۳- باشو به هر جان کندنی که بود حاشیه‌های ویرانگر را دریبل زد و حتی واژگونی پرادو سفید یخی‌اش در جاده بوشهر نیز نتوانست او را به انتهای دره شوربختی بفرستد.

غریبه کوچک که روزگاری به خاطر یک پُرس بندری با یک شیشه پپسی خنک، در خط یورشِ تیم «شهرک محمد بن جعفر طیار» قیامت می کرد، از دالان‌های تشویش گذشت، به تیم ملی رسید و  با پیشنهاد دلفریب دشداشه پوش‌‎ها در هرم گرمای آن‌سوی آب روبه‌رو شد. پیشنهادی که در عین اغواگری می توانست نابودگر هم باشد.

۴-زمان گذشت و شماره ۱۰ چموش و زبل با گلزنی برای الاتحاد کلبا در برابر النصر امارات در هفته بیست و یکم لیگ برتر امارات، تعداد گل‌هایش را  به عدد ۱۳ رساند تا بهترین لژیونر تاریخ ایران در این لیگ امارات  لقب بگیرد. مهدی در طول یک فصل با ۹ بار پاگشایی در سیاهه تفنگداران برتر  لیگ برتر امارات قرار گرفت. او در آن سوی آب قدر خودش را دانست و بی اعتنا به زرق و برق «جُمیرا» به غار تنهایی‌اش پناه برد و کمی تا قسمتی حق خود را از جهان بی ترحم گرفت. ساحر جیبی گریزی نداشت جز آنکه در چشمان سرنوشت وضو بگیرد و در رؤیای رویین تن شدن، غرقه شود، چنان که بتواند ابلیس شهرت را در خارج از کارزار میخکوب کند و بی آنکه تلف شود و مُجاهد بی گورِ دیگری برای این فوتبال زار و نزار بسازد، با چنگ و دندان از فرداهای غبارآلودش محافظت کند.

۵- اینک که حساب‌های بانکی‌اش در دبی لبریز و با بی میلی و کم التفاتی شیوخ «شباب الاهلی» مواجه شده، بیش از هر چیز به بازگشت می‌اندیشد. مهدی برای باشگاه آبی پیغام فرستاده که در صورت اخذ رضایت‌نامه‌اش، با تمام توان انبارهای باروت را در آزادی منفجر خواهد کرد و دوباره به فرشته نجات سکوها بدل خواهد شد. گفته می شود مدیران استقلال رسماً مذاکره با متمولان شباب الاهلی را کلید زده‌اند و دیر و دور نیست قایدی به صورت قرضی برای یک فصل به خانه اولش برگردد و با فرارها و گل‌هایش به کابوس‌های ارتشی که حسرت لمس جام سال هاست بر دل سربازانش مانده، پایان دهد.آبی‌پوشان می‌توانند در انتهای فصل پیش رو نیز با فعال کردن بند خرید دائمی، ستاره بیست‌وشش ساله را جذب کرده و خیال خود را بابت بهره گیری از فوروارد ۱۶۵ سانتی متری برای همیشه راحت کنند.

۶-صبوری می‌کنیم تا ببینیم ابر و باد و دِرهم و لابی و فلک دست به دست هم خواهند داد تا باشو دوباره در سرزمین مادری به سیم آخر بزند و سر به هوای عشقی قدیمی، با رخت لاجوردی شادی را به اردوگاهی آشنا بکشاند.با گذر روزهای نخستین تموز همه چیز روشن خواهد شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.